Westfalia Dragbalk 4-håls utan flänskula - MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Buss
Westfalia Dragbalk 4-håls utan flänskula - MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Buss
- Släpvagnsvikt: 3500 kg
- Stödlast: 150 kg
- lämplig för MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Buss
- Årsmodell 06.06 - 09.20
- 98 % positiva omdömen
- Toppkvalitet
- snabba leveranser
- förstklassig rådgivning
- för denna dragkrok finns det ett passande fotsteg för att underlätta instigningen i fordonet, under "passande tillbehör"
- om ett extra fotsteg i metall är monterat (som förlänger fordonets fulla bredd) kan det inte längre användas efter det att dragkroken har monterats
- Följande tillbehörsartiklar behövs för att montera den här produkten: 155976
- draganordning: för fordon utan integr. Fotsteg i stötfångaren
- Hjulbas[mm]: 3665
En dragbalk med 4 hål övertygar med många fördelar: Det normerade hålmåttet på dragbalken med 4 hål möjliggör montering av olika flänskulor, en bygelkoppling eller ett växelsystem på er MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Buss . Söker du en draganordning för släp för permanent släpvagnsdrift? Då är dragstången F40 med 4-håls-kulplatta från Westfalia precis rätt för din MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Buss.
Dragkroken är konstruerad för en släpvikt på max 3500 kg och en stödlast på 150 kg. D-värdet anges med 20.2 kN av Westfalia. Kulhuvudet ingår inte i leveransomfånget. Vi åtar oss gärna att hitta den flänskula som passar just till ert fordon.
För att montera dragkrokens kulstång behöver man inte demontera stötfångaren.
Denna MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Buss dragkrok är planerad för att bära cykelhållare. Lämpliga sådana finns i kategorin "Cykelhållare". Det normerade hålmåttet 83x56 mm på dragbalken gör det möjligt att använda olika kulplattor, en bygelkoppling eller ett utbytessystem. Den här dragkroken från Westfalia monteras som original av MERCEDES-BENZ och motsvarar därför högsta kvalitativa standard och det garanterat bästa priset.
Den detaljerade monteringsanvisningen från tillverkaren Westfalia medföljer produkten. En ny, elektrokemisk katoddopplackeringsmetod förser släpvagnskopplingens metallytor med ett skikt av epoxidhartser för att skydda dem mot korrosion och ge dem en förstklassig finish. Dessa vattenlösliga epoxidhartser är oskadliga för miljön. De fäster på ytan med elspänning och bränns sedan in vid cirka 200°C.
Beakta även fordonstillverkarens anvisningar och krav för eftermontering av dragkrok. Den informationen finns i fordonets instruktionsbok När man backar kan det hända att parkeringshjälpens sensorer uppfattar den här dragbalken med 4 hål som ett hinder. Även produkten 155976 är nödvändig för säker och korrekt montering av dragbalken med 4 hål.
Här finns monteringsanvisningar på olika språk, efter artikeln flera kompletterande texter med monteringshjälp och extra bildmaterial som gör monteringen av produkten ännu lättare för dig.
Sedan företagets grundande 1926 distribuerar Mercedes-Benz som registrerat varumärke tillhörande Daimler AG personbilar, lastbilar, nyttofordon och bussar, samt skåpbilar och transportbilar i hela världen. Inte minst inom motorsport kunde Mercedes-Benz göra sig ett namn i talrika racingserier. Daimler AG:s central ligger i Stuttgart, och företaget har sammanlagt cirka 270 000 anställda i hela världen.
-
Mercedes-Benz SPRINTER 5-t Buss (B906)
-
BilmodellEffektÅrsmodell
-
- Bilmodell
- Mercedes-Benz SPRINTER 5-t Buss (B906) 513 CDI (906.655, 906.657)
- Effekt
- 95 kW / 129 PS
- Årsmodell
- 03.09 - 12.16
-
- Bilmodell
- Mercedes-Benz SPRINTER 5-t Buss (B906) 515 CDI (906.655, 906.657)
- Effekt
- 110 kW / 150 PS
- Årsmodell
- 06.06 - 09.20
-
- Bilmodell
- Mercedes-Benz SPRINTER 5-t Buss (B906) 516 CDI (906.655, 906.657)
- Effekt
- 120 kW / 163 PS
- Årsmodell
- 03.09 - 12.18
-
- Bilmodell
- Mercedes-Benz SPRINTER 5-t Buss (B906) 519 CDI (906.655, 906.657)
- Effekt
- 140 kW / 190 PS
- Årsmodell
- 03.09 - 12.18
-