Meny
Art.-nr: 105006-05013-8

Westfalia Dragkrok fast med påskruvad kula - MERCEDES-BENZ VITO Buss

Westfalia
  • Westfalia Dragkrok fast med påskruvad kula
  • Westfalia Dragkrok fast med påskruvad kula
Art.-nr: 105006-05013-8

Westfalia Dragkrok fast med påskruvad kula - MERCEDES-BENZ VITO Buss

  • Släpvagnsvikt: 2500 kg
  • Stödlast: 150 kg
  • lämplig för MERCEDES-BENZ VITO Buss
  • Årsmodell 02.04 -
Westfalia
Du sparar 33%
Pris cirka 5 107,00 kr 3 391,99 kr
inkl. 25% moms plus frakt från 180,00 kr
i lager
  • 98 % positiva omdömen
  • Toppkvalitet
  • snabba leveranser
  • förstklassig rådgivning
Datablad
Egenskaper
  • På bilar med Blue Efficiency eller Blue Tec-teknik ska man kontrollera om det finns någon släpvikt angiven för bilen
Datablad Dragkrokar
Tillverkare
Westfalia
Dragkrokstyp
fast
Dragkroksvariant
med påskruvad kula
Montagetid 1
2,5 h
Stödbelastning 2
150 kg
Släpvagnsvikt 3
2.500 kg
D-värde
13,80 kN
Kontrollmärke
E13*94/20*1486*00
Stötfångaren måste bearbetas
Ja
Synlig kapning
med ej synlig kapning i stötfångaren
Utbytbar stötfångare / Kapning kan döljas
Nej
Stötfångarkåpa medföljer
Nej
Demontering stötfångare krävs
Ja
Fällbar elsatshållare
Nej
Dragkrok med elsats
nej
Lämplig för cykelhållare
Ja
Vikt
19,00 kg
1 De angivna monteringstiderna för dragkrokar och elsatser gäller enbart det egentliga monteringsarbetet av produkten. Nödvändiga extraarbeten som t.ex. borttagande av stötfångaren kan variera från bil till bil och är därför inte medtagna i tidsangivelsen.
2 den maximala stödlasten bestäms av fordonstillverkaren och kan i vissa fall vara lägre
3 max släpvikt beror på fordonets totalvikt och kan därmed vara lägre
Produktfakta

Prismedvetna förare av MERCEDES-BENZ VITO Buss föredrar den fasta dragkroken med skruvat kulhuvud. Den tillverkas av Westfalia och står för lång hållbarhet och ett attraktivt pris. Westfalia F20-dragkroken är vår största försäljningsframgång bland fixerade MERCEDES-BENZ VITO Buss-dragkrokar. Den är fixerad skruvad och övertygar vad gäller hållbarhet och pris.

Dragkroken är konstruerad för en släpvikt på max 2500 kg och en stödlast på 150 kg. D-värdet anges med 13.8 kN av Westfalia.

Vid monteringen av dragkroken måste det göras en utskärning i stötfångaren där det inte syns. En schablon eller måtten för utskärningen i stötfångaren finns i monteringsanvisningen.

I vår kategori "Cykelhållare" finns det passande transportlösningar även för er MERCEDES-BENZ VITO Buss dragkrok. MERCEDES-BENZ monterar dragkrokar från Westfalia, som original vid tillverkningen, vilket borgar för god kvalitet till rimligt pris.

Den detaljerade monteringsanvisningen från tillverkaren Westfalia medföljer produkten. Dragkroken är katoddopplackerad. Med denna elektrokemiska ytbehandling förs moderna och miljövänliga vattenlösliga epoxidhartser med en elektrisk spänning på metallytan och bränns in vid temperaturer omkring 200°C. Katoddopplackeringen ger ett mycket modernt och effektivt korrosionsskydd, som bildar en mycket fin och jämn yta.

Vid backning eller fickparkering kan parkeringshjälpens sensorer störas av den fasta släpvagnskopplingens kulhuvud. Kulhuvudet ligger inom sensorernas mätområde och uppfattas därmed som ett permanent hinder. Anvisningar och föreskrifter från tillverkaren i bilens instruktionsbok beträffande eftermontering av släpvagnskopplingar ska beaktas.

Monteringsanvisningar

Här finns monteringsanvisningar på olika språk, efter artikeln flera kompletterande texter med monteringshjälp och extra bildmaterial som gör monteringen av produkten ännu lättare för dig.

Bedömningar
  • (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
Betsätt den här artikeln!

Här har du möjlighet att ge ett omdöme om den här produkten. Det ger värdefull information till andra som är intresserade av samma produkt när de köper.

Det finns ännu ingen bedömning av den här produkten

På den här platsen har du möjlighet att dokumentera dina åsikter och erfarenheter av den här produkten.
På så sätt får andra intresserade värdefull information vid ett köp.

lämpliga fordon

Fordon från Daimler AG är kända under märket Mercedes-Benz. Personbilar, skåpbilar, lastbilar, transportbilar, nyttofordon och bussar distribueras i hela världen under märkesnamnet. Dessutom är märket Mercedes-Benz, som lanserades 1926, mycket framgångsrikt i motorsportvärlden. Med huvudsäte i Stuttgart har Daimler AG cirka 270 000 medarbetare i hela världen.

  • Mercedes-Benz VITO Buss (W639)
    • Bilmodell
      Effekt
      Årsmodell
    • Bilmodell
      Mercedes-Benz VITO Buss (W639) 109 CDI (639.701, 639.703, 639.705)
      Effekt
      65 kW / 88 PS
      Årsmodell
      09.03 -
    • Bilmodell
      Mercedes-Benz VITO Buss (W639) 111 CDI (639.701, 639.703, 639.705)
      Effekt
      80 kW / 109 PS
      Årsmodell
      09.03 -
    • Bilmodell
      Mercedes-Benz VITO Buss (W639) 115 CDI (639.701, 639.703, 639.705)
      Effekt
      110 kW / 150 PS
      Årsmodell
      09.03 -
    • Bilmodell
      Mercedes-Benz VITO Buss (W639) 119 (639.701, 639.703, 639.705)
      Effekt
      140 kW / 190 PS
      Årsmodell
      09.03 -
    • Bilmodell
      Mercedes-Benz VITO Buss (W639) 122 (639.701, 639.703, 639.705)
      Effekt
      160 kW / 218 PS
      Årsmodell
      09.03 -