På grund av ökad ordervolym kan leveranstiden förlängas med två till tre arbetsdagar. Vi ber om ursäkt för besväret.
Meny
Art.-nr: 103956-05630-1

Brink Dragbalk med 2-håls flänskula - FIAT DUCATO Buss

Brink
  • Brink  Dragbalk med 2-håls flänskula
  • Brink  Dragbalk med 2-håls flänskula
Art.-nr: 103956-05630-1

Brink Dragbalk med 2-håls flänskula - FIAT DUCATO Buss

  • Släpvagnsvikt: 3500 kg
  • Stödlast: 140 kg
  • lämplig för FIAT DUCATO Buss
  • Årsmodell 07.06 -
Brink
Du sparar 31%
Pris cirka 4 412,00 kr 3 008,00 kr
inkl. 25% moms plus frakt
i lager
  • 98 % positiva omdömen
  • Toppkvalitet
  • snabba leveranser
  • förstklassig rådgivning
Produktfakta

Dragbalken från Brink med 2 hål passar till din FIAT DUCATO Buss . För att möjliggöra användningen av en 4 håls flänskula, en bygelkoppling eller ett utbytessystem, måste man även beställa artikeln ZB6066.

Dragkroken är konstruerad för en släpvikt på max 3500 kg och en stödlast på 140 kg. Det maximala D-värdet ligger enligt Brink på 17.2 kN.

Det krävs en utskärning i stötfångaren för den här kopplingen, men bara där det inte syns. De föreskrivna utskärningsmåtten och mönstren finns i bruksanvisningen.

Se även vår kategori "Cykelhållare", eftersom denna FIAT DUCATO Buss dragkrok lämpar sig för cykelhållare. Denna dragbalk kan tack vare det normerade hålmåttet på 83x56 mm kombineras med olika kulplattor, en bygelkoppling eller ett utbytessystem. Vi rekommenderar dragkroken från märkestillverkaren Brink, som står för samma kvalitet som originalmonterade dragkrokar till ett fördelaktigt pris.

Den detaljerade monteringsanvisningen från tillverkaren Brink medföljer produkten. Dragkroken har lackerats med en speciell metod som skyddar den mot korrosion och miljöpåverkan.

Det kan vara svårt att backa om dragbalken med 2 hål är inom parkeringshjälpens registreringsområde och sensorerna uppfattar den som ett hinder. Anvisningar och föreskrifter från tillverkaren i bilens instruktionsbok beträffande eftermontering av släpvagnskopplingar ska beaktas.

Datablad
Egenskaper
  • för fordondlängd: 4963, 5413, 5998, 6363 mm
  • Utesluta modeller: 4WD
Datablad Dragkrokar
Tillverkare
Brink
Dragkrokstyp
dragbalk
Dragkroksvariant
med 2-håls flänskula
Montagetid 1
2,0 h
platta för konvertering till 4-hålsflänskula 2
Stötfångaren måste bearbetas
Ja
Synlig kapning
med ej synlig kapning i stötfångaren
Utbytbar stötfångare / Kapning kan döljas
Nej
Stötfångarkåpa medföljer
Nej
Demontering stötfångare krävs
Ja
visa mer
1 De angivna monteringstiderna för dragkrokar och elsatser gäller enbart det egentliga monteringsarbetet av produkten. Nödvändiga extraarbeten som t.ex. borttagande av stötfångaren kan variera från bil till bil och är därför inte medtagna i tidsangivelsen.
2 Ingår ej i leveransen.
3 den maximala stödlasten bestäms av fordonstillverkaren och kan i vissa fall vara lägre
4 max släpvikt beror på fordonets totalvikt och kan därmed vara lägre
Monteringsanvisningar

Här finns monteringsanvisningar på olika språk, efter artikeln flera kompletterande texter med monteringshjälp och extra bildmaterial som gör monteringen av produkten ännu lättare för dig.

lämpliga fordon

Fiat är stammärket i Fiat-gruppen. Fiat själva grundades 1899 och produktportföljen omfattar personbilar och transportbilar. Till Fiat-gruppen hör Alfa Romeo och Lancia och det finns majoritetsintresse i Chrysler, Ferrari och Maserati.

  • Fiat DUCATO Buss (250_)
    • Bilmodell
      Effekt
      Årsmodell
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 100 Multijet 2,2 D
      Effekt
      74 kW / 100 PS
      Årsmodell
      07.06 - 05.11
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 110 Multijet 2,3 D
      Effekt
      82 kW / 111 PS
      Årsmodell
      05.14 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 110 Multijet 2,3 D
      Effekt
      83 kW / 113 PS
      Årsmodell
      10.11 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 115 Multijet 2,0 D
      Effekt
      85 kW / 116 PS
      Årsmodell
      06.11 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 120 Multijet 2,3 D
      Effekt
      88 kW / 120 PS
      Årsmodell
      07.06 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 130 Multijet 2,3 D
      Effekt
      96 kW / 131 PS
      Årsmodell
      06.11 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 140 Multijet 2,2 D
      Effekt
      103 kW / 140 PS
      Årsmodell
      07.21 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 140 Multijet 2,3 D
      Effekt
      103 kW / 140 PS
      Årsmodell
      05.19 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 140 Natural Power
      Effekt
      100 kW / 136 PS
      Årsmodell
      04.09 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 150 Multijet 2,3 D
      Effekt
      109 kW / 148 PS
      Årsmodell
      06.11 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 150 Multijet 2,3 D
      Effekt
      110 kW / 150 PS
      Årsmodell
      04.15 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 150 Multijet 3,0 D
      Effekt
      107 kW / 146 PS
      Årsmodell
      04.10 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 160 Multijet 2,3 D
      Effekt
      118 kW / 160 PS
      Årsmodell
      05.19 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 160 Multijet 3,0 D
      Effekt
      115 kW / 156 PS
      Årsmodell
      10.06 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 160 Multijet 3,0 D
      Effekt
      116 kW / 158 PS
      Årsmodell
      07.06 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 180 Multijet 2,3 D
      Effekt
      130 kW / 177 PS
      Årsmodell
      05.19 -
    • Bilmodell
      Fiat DUCATO Buss (250_) 180 Multijet 3,0 D
      Effekt
      130 kW / 177 PS
      Årsmodell
      06.11 -
Bedömningar
  • (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
Betsätt den här artikeln!

Här har du möjlighet att ge ett omdöme om den här produkten. Det ger värdefull information till andra som är intresserade av samma produkt när de köper.

Det finns ännu ingen bedömning av den här produkten

På den här platsen har du möjlighet att dokumentera dina åsikter och erfarenheter av den här produkten.
På så sätt får andra intresserade värdefull information vid ett köp.