Westfalia Dragbalk 4-håls utan flänskula - MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss
Westfalia Dragbalk 4-håls utan flänskula - MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss
- Släpvagnsvikt: 3500 kg
- Stödlast: 150 kg
- lämplig för MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss
- Årsmodell 09.13 -
- 98 % positiva omdömen
- Toppkvalitet
- snabba leveranser
- förstklassig rådgivning
- På bilar med Blue Efficiency eller Blue Tec-teknik ska man kontrollera om det finns någon släpvikt angiven för bilen
- för denna dragkrok finns det ett passande fotsteg för att underlätta instigningen i fordonet, under "passande tillbehör"
- om ett extra fotsteg i metall är monterat (som förlänger fordonets fulla bredd) kan det inte längre användas efter det att dragkroken har monterats
- Följande tillbehörsartiklar behövs för att montera den här produkten: ZB1747
- draganordning: för fordon utan integr. Fotsteg i stötfångaren
- Hjulbas[mm]: 4325
En dragbalk med 4 hål övertygar med många fördelar: Det normerade hålmåttet på dragbalken med 4 hål möjliggör montering av olika flänskulor, en bygelkoppling eller ett växelsystem på er MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss . När det gäller dragstången F40 med 4-håls-kulplatta för MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss rör det sig om en fantastisk draganordning från Westfalia för permanent släpvagnsdrift.
Det speciella med den här dragkroken är att den klarar en stödlast på 150 kg och en släpvikt på upp till 3500 kg. Det maximala D-värdet ligger enligt Westfalia på 20.2 kN. Kulhuvudet ingår inte i leveransomfånget. Vi åtar oss gärna att hitta den flänskula som passar just till ert fordon.
Man behöver inte göra någon utskärning i stötfångaren för dragkrokens kulstång.
I vår kategori "Cykelhållare" finns det passande transportlösningar även för er MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss dragkrok. Det normerade hålmåttet på dragbalken på 83x56 mm gör det möjligt att använda olika kulplattor, en bygelkoppling eller ett utbytessystem. MERCEDES-BENZ monterar dragkrokar från Westfalia, som original vid tillverkningen, vilket borgar för god kvalitet till rimligt pris.
Den detaljerade monteringsanvisningen från tillverkaren Westfalia medföljer produkten. Katoddopplackeringen på en dragkrok förebygger effektivt korrosion och ger en perfekt och slät yta. Under detta moderna, elektrokemiska processen påförs miljövänliga och vattenlösliga epoxidhartser under elektrisk spänning på metallytorna. Därefter sker en värmebehandling vid ungefär 200°C.
Anvisningar och föreskrifter från tillverkaren i bilens instruktionsbok beträffande eftermontering av släpvagnskopplingar ska beaktas. När man backar kan det hända att parkeringshjälpens sensorer uppfattar den här dragbalken med 4 hål som ett hinder. Observera att man även måste beställa artikeln ZB1747 för montering av dragbalken med 4 hål.
Här finns monteringsanvisningar på olika språk, efter artikeln flera kompletterande texter med monteringshjälp och extra bildmaterial som gör monteringen av produkten ännu lättare för dig.
Fordon från Daimler AG är kända under märket Mercedes-Benz. Personbilar, skåpbilar, lastbilar, transportbilar, nyttofordon och bussar distribueras i hela världen under märkesnamnet. Dessutom är märket Mercedes-Benz, som lanserades 1926, mycket framgångsrikt i motorsportvärlden. Med huvudsäte i Stuttgart har Daimler AG cirka 270 000 medarbetare i hela världen.
-
Mercedes-Benz SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss (B909)
-
BilmodellEffektÅrsmodell
-
- Bilmodell
- Mercedes-Benz SPRINTER CLASSIC 4,6-t Buss (B909) 411 CDI (909.843)
- Effekt
- 80 kW / 109 PS
- Årsmodell
- 09.13 -
-