Meny
Art.-nr: 167327-38776-1

GDW Dragkrok fast med påskruvad kula - PEUGEOT 508 II

GDW
  • GDW Dragkrok fast med påskruvad kula
  • GDW Dragkrok fast med påskruvad kula
Art.-nr: 167327-38776-1

GDW Dragkrok fast med påskruvad kula - PEUGEOT 508 II

  • Släpvagnsvikt: 2000 kg
  • Stödlast: 100 kg
  • lämplig för PEUGEOT 508 II
  • Årsmodell 09.18 -
GDW
Du sparar 33%
Pris cirka 4 567,00 kr 3 030,99 kr
inkl. 25% moms plus frakt
i lager
  • 98 % positiva omdömen
  • Toppkvalitet
  • snabba leveranser
  • förstklassig rådgivning
Datablad
Datablad Dragkrokar
Tillverkare
GDW
Dragkrokstyp
fast
Dragkroksvariant
med påskruvad kula
Montagetid 1
2,0 h
Stödbelastning 2
100 kg
Släpvagnsvikt 3
2.000 kg
D-värde
10,30 kN
Kontrollmärke
E6*55R*011550
Stötfångaren måste bearbetas
Ja
Synlig kapning
med ej synlig kapning i stötfångaren
Utbytbar stötfångare / Kapning kan döljas
Nej
Stötfångarkåpa medföljer
Nej
Demontering stötfångare krävs
Ja
Fällbar elsatshållare
Ja
Dragkrok med elsats
nej
Lämplig för cykelhållare
Ja
Vikt
25,00 kg
1 De angivna monteringstiderna för dragkrokar och elsatser gäller enbart det egentliga monteringsarbetet av produkten. Nödvändiga extraarbeten som t.ex. borttagande av stötfångaren kan variera från bil till bil och är därför inte medtagna i tidsangivelsen.
2 den maximala stödlasten bestäms av fordonstillverkaren och kan i vissa fall vara lägre
3 max släpvikt beror på fordonets totalvikt och kan därmed vara lägre
Produktfakta

Den här fasta dragkroken med skruvad dragkula PEUGEOT 508 II tillverkas av märkestillverkaren GDW. Den långa livslängden och det låga priset gör den här dragkroken till rätt val för prismedvetna användare. GDW erbjuder med system T45 en fixerad skruvad dragkrok för PEUGEOT 508 II, som är prisvärd och beprövad. Som alla krokar av denna typ är även detta system dimensionerat för lång livslängd under hög belastning.

Det speciella med den här dragkroken är att den klarar en stödlast på 100 kg och en släpvikt på upp till 2000 kg. D-värdet anges med 10.3 kN av GDW.

Det krävs en utskärning i stötfångaren för den här kopplingen, men bara där det inte syns. I monteringsanvisningen finns både en utskärningsmall och måtten för utskärningen i stötfångaren. När släpvagnsuttaget inte används kan det fällas in bakom stötfångaren tack vare eluttagshållarens infällningsfunktion.

Denna PEUGEOT 508 II dragkrok är planerad för att bära cykelhållare. Lämpliga sådana finns i kategorin "Cykelhållare".

Den detaljerade monteringsanvisningen från tillverkaren GDW medföljer produkten. Vid dopplackering av en dragkrok doppas den i en speciellt motståndskraftig lack som ger ett varaktigt korrosionsskydd.

Vid backning eller fickparkering kan parkeringshjälpens sensorer störas av den fasta släpvagnskopplingens kulhuvud. Kulhuvudet ligger inom sensorernas mätområde och uppfattas därmed som ett permanent hinder. Biltillverkarens uppgifter och riktvärden i bilens instruktionsbok ska beaktas när man vill montera en dragkrok.

Monteringsanvisningar

Här finns monteringsanvisningar på olika språk, efter artikeln flera kompletterande texter med monteringshjälp och extra bildmaterial som gör monteringen av produkten ännu lättare för dig.

Bedömningar
  • (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
  • (0)
Betsätt den här artikeln!

Här har du möjlighet att ge ett omdöme om den här produkten. Det ger värdefull information till andra som är intresserade av samma produkt när de köper.

Det finns ännu ingen bedömning av den här produkten

På den här platsen har du möjlighet att dokumentera dina åsikter och erfarenheter av den här produkten.
På så sätt får andra intresserade värdefull information vid ett köp.

lämpliga fordon

Peugeot bildar tillsammans med Citroën den franska PSA-gruppen och räknas som det äldsta bilmärket. Peugeot har över 200 000 medarbetare och har sitt säte i Frankrikes huvudstad Paris.

  • Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_)
    • Bilmodell
      Effekt
      Årsmodell
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 1.5 BlueHDI 130 (FBYHZJ, FBYHZR)
      Effekt
      96 kW / 131 PS
      Årsmodell
      10.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 1.6 PureTech 180 (F35GFR)
      Effekt
      133 kW / 181 PS
      Årsmodell
      10.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 1.6 PureTech 225 (F35GGR)
      Effekt
      165 kW / 224 PS
      Årsmodell
      10.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 1.6 THP 150 (F35GXV)
      Effekt
      110 kW / 150 PS
      Årsmodell
      09.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 1.6 THP 165 (F35GYV)
      Effekt
      121 kW / 165 PS
      Årsmodell
      09.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 2.0 BlueHDI 160 (FHEHYR)
      Effekt
      120 kW / 163 PS
      Årsmodell
      10.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) 2.0 BlueHDI 180 (FHEHZR, FHEHZN)
      Effekt
      130 kW / 177 PS
      Årsmodell
      10.18 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) Hybrid 225 (F35GQU)
      Effekt
      165 kW / 224 PS
      Årsmodell
      08.19 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) PSE Hybrid4 360 (F35GBT)
      Effekt
      265 kW / 360 PS
      Årsmodell
      01.21 -
    • Bilmodell
      Peugeot 508 II (FB_, FH_, F3_) PureTech 130 (FBHNSR)
      Effekt
      96 kW / 131 PS
      Årsmodell
      06.20 -